welinkbusiness.ro - Promovam legaturi de afaceri Vest - Est

CHINA:

Liberalizarea aviației civile

   24 martie 2016

   China desfășoară una dintre cele mai spectaculoase dezvoltări în domeniul aviației civile. Operațiunea de extindere vine în condițiile în care dezvoltarea economiei chineze a condus la apariția necesității zborurilor particulare. De aceea, oficialii chinezi au liberalizat aviația civilă, fapt ce înseamnă mai multe zboruri, mai multe avioane, mai multe aeroporturi, dar și mai mulți piloți.

   Una dintre cele mai căutate profesii în China este cea de pilot în aviația civilă, iar autoritățile de la Beijing au anunțat că se așteaptă ca dezvoltarea acestui sector va genera un necesar de 10 milioane de locuri de muncă în fiecare an.

   O școală de pilotaj din estul Chinei oferă cursuri de trei ani pentru viitorii piloți de elicopter. Locurile sunt limitate, doar 30 în fiecare an, iar cei care doresc să devină piloți trebuie să plătească o taxă de aproape 9000 de dolari. La terminarea studiilor, piloții se pot angaja și pot câștiga peste 30000 de dolari pe an, iar în prezent China ar avea nevoie de 2-3000 de piloți în fiecare an pentru zboruri comerciale și utilitare. Pe lângă aceștia, mai sunt câteva mii de mecanici și alți tehnicieni care lucrează pe aeroporturi. 

   Decizia de liberalizare luată de Administrația Aviației Civile din China vine în contextul unei expansiuni a infrastructurii chineze, dar și a unei stagnări a celei de-a doua economii a lumii.

   Un pas decisiv în dezvoltarea industriei aviatice chineze a fost făcut în 2008, prin înființarea companiei de producție a avioanelor Comac (Commercial Aircraft Corporation of China), mai ales că până la acea dată americanii și europenii dominau piața producerii de aparate de zbor.

   Oficialii chinezi și-au propus ca, până în anul 2020, Comac să devină principalul competitor pe plan extern pentru americanii de la Boeing. Printre altele, Comac intenționează să producă un avion de linie cu 156-174 de locuri, care va concura cu celebrele Boeing 737 sau Airbus A320.

   Extinderea industriei aviatice chineze a atras și numeroși oameni de afaceri din alte țări, interesați să investească în acest domeniu. Beijingul îi încurajează pe investitorii străini să producă avioane de mici dimensiuni, nepoluante, care să se adapteze necesităților aeroporturilor existente în China. Deja, mai multe companii importante din domeniul aviatic au răspuns ofertelor de capitalizare lansate de guvernul de la Beijing.

   welinkbusiness: Până anul trecut, în China existau 1600 de avioane de linie și erau 239 de companii înregistrate în domeniul aviației civile. De anul acesta, China investește 80 de miliarde de dolari pentru aproape 200 de proiecte în aviația civilă. Avioanele chineze zboară pe 553 de rute în 127 de orașe din 51 de țări, iar autoritățile vor să mai adauge 83 de rute la portofoliul de zboruri.

   (S.N.)

welinkbusiness.ro: Promovăm legături de afaceri Vest – Est

Referințe:
http://www.chinadaily.com.cn/china/2016-01/11/content_23017348.htm

 

Curs Valutar

Twitter Updates

Facebook

@ 2013 - 2014 welinkbusiness.ro | Toate drepturile rezervate | Relizat si intretinut de www.virtual360.ro