welinkbusiness.ro - Promovam legaturi de afaceri Vest - Est

CHINA:

Marea Britanie intră pe „Noul Drum al Mătăsii”

   6 ianuarie 2017

   China face încă un pas pe calea edificării Noului Drum al Mătăsii: un tren de marfă plecat din estul țării va ajunge peste aproximativ două săptămâni la Londra. Garnitura, încărcată cu obiecte de uz casnic, articole de îmbrăcăminte, confecții, genți și valize, ar urma să ajungă în capitala Marii Britanii în jurul datei de 18 ianuarie.

   Trenul a plecat pe 1 ianuarie din orașul Yiwu,  provincia Zhejiang, din estul Chinei. Garnitura va străbate în 18 zile aproape 13 000 de kilometri, traversând China de la est la vest și trecând prin Kazahstan, Rusia, Belarus, Polonia, Germania, Belgia și Franța, după cum a anunțat presa internațională.  Punctul terminus al călătoriei este Marea Britanie, a opta țară inclusă în acest serviciu de livrare de marfă între China și Europa, Londra fiind al cincisprezecelea oraș european în care ajung trenurile chineze.

   Mai presus de încărcătură – una mai mult simbolică, întrucât valoarea mărfurilor transportate de acest tren nu acoperă în mod evident costurile călătoriei – sosirea acestei garnituri în Marea Britanie are o semnificație deosebită: se poate spune că produsele chinezești pot ajunge direct oriunde în Europa. Inițiativa face parte din ambițiosul plan al liderului chinez Xi Jinping, „One Belt, One Road", menit să creeze o punte comercială între China și țările din Asia și Europa. China a anunțat că va investi zeci de miliarde de dolari pentru a face acest proiect viabil. Experții în domeniu estimează că interconectarea comercială pe calea ferată între China și Marea Britanie poate deveni importantă pentru Londra, mai ales în contextul ieșirii Regatului Unit din Uniunea Europeană.

   În prezent există 39 de trasee feroviare care conectează 16 orașe din China cu 14 orașe europene. Până în luna iulie 2016, au fost operate aproape 1 900 de transporturi feroviare din China către Europa. Pe retur, dinspre Europa spre China, au fost efectuate 502 transporturi pe calea ferată.

   Calculele Beijingului arată foarte clar avantajele livrării de mărfuri pe calea ferată – este de aproximativ patru ori mai rapidă decât transportul pe mare, cu nave-cargo, care au, e drept, avantajul de a livra mai multe mărfuri la un singur transport. Comparativ cu transportul pe calea aerului, evident mai rapid, dar cu marfă mai puțină per operațiune, transportul pe calea ferată este cu 80% mai ieftin.

   welinkbusiness: Beijingul își livrează de acum produsele direct în Marea Britanie și pe calea ferată. Un tren de marfă a plecat din estul Chinei la 1 ianuarie și va ajunge la Londra în jurul datei de 18 ianuarie. Marea Britanie este a opta țară inclusă în acest serviciu de transport, iar Londra e al cincisprezecelea oraș european în care ajung trenurile chineze. Proiectul face parte din ambițiosul plan al chinezilor, „One Belt, One Road", de a crea o punte comercială între China și Europa.

   (Iulian Marcus)

welinkbusiness.ro: Promovăm legături de afaceri Vest – Est

Referințe:
http://www.shanghaidaily.com/nation/China-launches-first-freight-train-to-London/shdaily.shtml
http://www.barkinganddagenhampost.co.uk/news/freight_train_sets_off_on_7_500_mile_journey_from_china_to_barking_1_4835773
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/01/02/china-launches-freight-train-britain/
http://www.bbc.com/news/business-38497997
http://edition.cnn.com/2017/01/03/asia/china-train-london-trnd/
http://news.xinhuanet.com/english/2017-01/02/c_135949632.htm



Curs Valutar

Twitter Updates

Facebook

@ 2013 - 2014 welinkbusiness.ro | Toate drepturile rezervate | Relizat si intretinut de www.virtual360.ro