welinkbusiness.ro - Promovam legaturi de afaceri Vest - Est

CHINA:

Un ”magnet” pentru investițiile în infrastructură

   5 martie 2015

   Cu o economie în plin avânt, China este concentrată în momentul de față pe dezvoltarea infrastructurii interne, pentru a face față provocărilor comerciale și de transport. Astfel, mii de kilometri de cale ferată sau de șosele sunt reparate ori construite de la zero, iar aeroporturile existente sunt mărite și apar altele noi, pentru a face față fluxului crescut de pasageri.

   Unul dintre planurile ambițioase ale guvernului de la Beijing este de a reface celebrul Drum al Mătăsii, dar la proporții mai mari, adaptate comerțului actual. Astfel, cabinetul condus de Li Keqiang a lansat recent un proiect în valoare de 79,8 miliarde de dolari, alocați dezvoltării infrastructurii din provincia Gansu, în nord-vestul țării, cu scopul de a permite o mai bună legătură între China și statele vecine din Asia.

   Proiectul face parte din viitorul Drum al Mătăsii, chiar dacă această regiune nu are granițe comune cu statele vecine Chinei, ci va fi mai mult un nod de transport, componentă importantă a Drumului Mătăsii. Proiectul trebuie finalizat în următorii șase ani și cuprinde 60000 de kilometri de șosea, dintre care 4070 în regim de autostradă. Alte cinci autostrăzi vor fi construite în regiunile sudice și centrale - Guangxi, Guangdong și Sichuan.

   Pe lângă acest demers, Comitetul de planificare de la Beijing a mai aprobat alte 20 de planuri de investiții în infrastructură, în valoare totală de 113 miliarde de dolari. Acestea vizează realizarea a 16 noi căi ferate și cinci aeroporturi.

   Potrivit presei de la Beijing, investițiile vor fi finanțate de către guvernul central și de către autoritățile locale, de către companiile de stat sau private. Proiectele de infrastructură presupun implicarea firmelor din șapte ramuri ale economiei, inclusiv cea petrolieră și a gazelor, sistemul de sănătate și cel de energii regenerabile.

   Numai în acest an, investițiile în calea ferată vor fi de 1,1 trilioane de yuani, peste nivelul din ultimii cinci ani. Dezvoltarea infrastructurii rămâne o prioritate pentru guvernul de la Beijing, mai ales că liderii chinezi au afirmat, în mai multe rânduri, că o economie modernă se bazează pe șosele și căi ferate de încredere.

   În prezent, China dispune de aproximativ 105000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, precum și de aproape 4,5 milioane de kilometri de șosele, adică de aproape două ori mai mult decât în anul 2002. Doar în ultimele 12 luni, Beijingul a investit 207 miliarde de dolari în reconstrucția și dezvoltarea drumurilor. Până la finalul lui 2015 ar trebui terminate nouă căi ferate pe relația nord-sud și 18 autostrăzi între estul și vestul țării. Alte șapte autostrăzi urmează să plece din Beijing spre diverse puncte aflate la granițele Chinei.

   welinkbusiness: Cu o economie în continuă expansiune, a doua pe plan mondial, China vrea să continue dezvoltarea și modernizarea infrastructurii rutiere, feroviare și aeroportuare, iar pentru aceasta caută surse de investiții masive, inclusiv prin parteneriate internaționale public-privat.

   (S.N.)

welinkbusiness.ro: Promovăm legături de afaceri Vest – Est

Referințe:
http://timesofindia.indiatimes.com/business/international-business/China-kicks-off-79-8bn-Silk-Road-infrastructure-project/articleshow/46421152.cms



Curs Valutar

Twitter Updates

Facebook

@ 2013 - 2014 welinkbusiness.ro | Toate drepturile rezervate | Relizat si intretinut de www.virtual360.ro