CHINA – EMIRATELE ARABE UNITE:
Abu Dhabi, o bornă importantă pe Noul Drum al Mătăsii
4 august 2017
La sfârșitul lunii iulie, provincia chineză Jiangsu și autoritățile din Abu Dhabi, Emiratele Arabe Unite, au semnat un acord privind închirierea a 2,2 milioane de metri pătrați de teren în zona de comerț liber a portului Khalifa. Înțelegerea presupune ca partea chineză să facă investiții de cel puțin 300 milioane de dolari pe suprafața respectivă. Cinci companii chineze, cu afaceri în sectoarele mineritului, materialelor de construcții, în industria oțelului și în producția de energie verde au semnat deja contracte de achiziție.
Acesta este încă un pas făcut de China pe calea realizării Noului Drum al Mătăsii. Prin Emiratele Arabe Unite se derulează aproximativ 60% din exporturile chineze în regiune, cu o valoare anuală a schimburilor comerciale de 70 de miliarde de dolari.
Este al doilea demers important de prezență făcut de companii din China în Abu Dhabi. La sfârșitul anului trecut, COSCO, gigantul chinez în domeniul shippingului, a semnat un contract prin care a primit dreptul de construire și operare a unui nou terminal de containere în portul Khalifa. Contractul, încheiat pe o perioadă de 35 de ani, prevede investiții chineze de aproape 750 de milioane de dolari. COSCO, care a cumpărat în 2016 portul grec Pireu, este pe cale să devină al treilea cel mai mare operator de shipping din lume. Compania chineză va mai achiziționa, pentru 6,3 miliarde de dolari, importanta companie Orient Overseas Container Line din Hong Kong.
Pe de altă parte, Emiratele Arabe Unite sunt al cincilea cel mai mare producător de petrol din lume, iar Abu Dhabi controlează cea mai mare parte a producției. Este foarte probabil ca portul Khalifa să se transforme într-un hub al aprovizionării cu petrol pentru economia chineză. Specialiștii spun că în acest an China va deveni pentru prima dată cel mai mare cumpărător de petrol din lume, cu importuri de peste 400 de milioane de tone. În primele șase luni ale lui 2017, China a cumpărat 212 milioane de tone de petrol, în creștere cu 14% față de aceeași perioadă din 2016. Cei mai mari exportatori de petrol către China au fost Rusia și Angola (1,27, respectiv 1 milion de barili de petrol pe zi în luna iunie). Pe lista celor mai importanți vânzători de petrol către China se mai află Arabia Saudită, Irakul și Brazilia. Însă, după cum o arată interesul manifestat de companiile chineze pentru Emiratele Arabe Unite, acest clasament al furnizorilor de petrol s-ar putea modifica substanțial.
welinkbusiness: Emiratul Abu Dhabi pare să devină un punct foarte important pentru China pe calea construirii Noului Drum al Mătăsii. Recent a fost semnat un contract de închiriere a 2,2 milioane de metri pătrați în portul Khalifa. Companiile chineze vor investi acolo 300 milioane de dolari. Tot în portul Khalifa, compania chineză COSCO va investi 750 de milioane de dolari într-un terminal de containere. Investiția este cu atât mai importantă cu cât Emiratele Arabe Unite sunt al cincilea cel mai mare producător de petrol din lume, iar China va deveni în acest an cel mai mare cumpărător mondial de petrol.
(Iulian Marcus)
welinkbusiness.ro: Promovăm legături de afaceri Vest–Est
Referințe:
https://www.forbes.com/sites/wadeshepard/2017/08/02/next-up-abu-dhabi-chinas-maritime-silk-road-breaks-into-the-middle-east/#3e1330bf9bbe
https://www.reuters.com/article/us-china-unipec-sinopec-corp-idUSKBN1AA0EV
https://www.reuters.com/article/us-china-economy-trade-oil-idUSKBN1A90QY
@ 2013 - 2014 welinkbusiness.ro | Toate drepturile rezervate | Relizat si intretinut de www.virtual360.ro